Siemka. Pokażę Wam jak zrobić animacje. Najpierw pokażę animacje specjalne.
Oto lista animacji specjalnych:
0 - SPECIAL_ACTION_NONE 2 - SPECIAL_ACTION_USEJETPACK 5 - SPECIAL_ACTION_DANCE1 6 - SPECIAL_ACTION_DANCE2 7 - SPECIAL_ACTION_DANCE3 8 - SPECIAL_ACTION_DANCE4 10 - SPECIAL_ACTION_HANDSUP 11 - SPECIAL_ACTION_USECELLPHONE 12 - SPECIAL_ACTION_SITTING 13 - SPECIAL_ACTION_STOPUSECELLPHONE 20 - SPECIAL_ACTION_DRINK_BEER 21 - SPECIAL_ACTION_SMOKE_CIGGY 22 - SPECIAL_ACTION_DRINK_WINE 23 - SPECIAL_ACTION_DRINK_SPRUNK
A teraz funkcja animacji:
SetPlayerSpecialAction(playerid, nazwa lub ID animacji);
Teraz zrobimy z tego komendę:
Dajemy:
if(strcmp(cmd, "/tancz", true) == 0) {
Pod spodem:
SetPlayerSpecialAction(playerid, 5);
I znów pod spodem:
return 1; }
Można użyć drugiego sposobu:
Dajemy:
if(strcmp(cmd, "/tancz", true) == 0) {
Pod spodem:
SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_DANCE1);
I znów pod spodem:
return 1; }
Jaka jest różnica w drugiej komendzie? A taka, że zamiast ID specjalnej animacji podałem jej nazwę.
A teraz czas na zwykłe animacje. Ja posłużę się przykładem /lez
Najpierw sprawdzamy czy gracz wpisał komendę /lez:
if (strcmp(cmdtext,"/lez", true)==0) {
Następnie uruchamiamy animacje:
ApplyAnimation(playerid,"BEACH","LAY_BAC_LOOP",4.1,1,1,1,1,1);
W funkcji włączenia animacji nie interesuje nas nic poza grupą w której znajduje się animacja, moja znajduje się w "BEACH" a także nazwą animacji, "LAY_BAC_LOOP".
Teraz możemy: zakończyć komendę albo poinformować gracza o włączeniu animacji. Ja poinformuję
SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Animacja włączona");
A teraz zakończenie:
return 1; }
I tyle Mam nadzieję, że się przyda ;p
Zabraniam na umieszczanie poradnika na innych serwisach bez mojej zgody.
Offline