dadas96 - 2011-04-28 21:50:58

Siemka. Pokażę Wam jak zrobić animacje. Najpierw pokażę animacje specjalne.

Oto lista animacji specjalnych:

Kod:

0 - SPECIAL_ACTION_NONE
2 - SPECIAL_ACTION_USEJETPACK
5 - SPECIAL_ACTION_DANCE1
6 - SPECIAL_ACTION_DANCE2
7 - SPECIAL_ACTION_DANCE3
8 - SPECIAL_ACTION_DANCE4
10 - SPECIAL_ACTION_HANDSUP
11 - SPECIAL_ACTION_USECELLPHONE
12 - SPECIAL_ACTION_SITTING
13 - SPECIAL_ACTION_STOPUSECELLPHONE
20 - SPECIAL_ACTION_DRINK_BEER
21 - SPECIAL_ACTION_SMOKE_CIGGY
22 - SPECIAL_ACTION_DRINK_WINE
23 - SPECIAL_ACTION_DRINK_SPRUNK

A teraz funkcja animacji:

Kod:

SetPlayerSpecialAction(playerid, nazwa lub ID animacji);

Teraz zrobimy z tego komendę:

Dajemy:

Kod:

if(strcmp(cmd, "/tancz", true) == 0)
{

Pod spodem:

Kod:

SetPlayerSpecialAction(playerid, 5);

I znów pod spodem:

Kod:

return 1;
}

Można użyć drugiego sposobu:

Dajemy:

Kod:

if(strcmp(cmd, "/tancz", true) == 0)
{

Pod spodem:

Kod:

SetPlayerSpecialAction(playerid, SPECIAL_ACTION_DANCE1);

I znów pod spodem:

Kod:

return 1;
}

Jaka jest różnica w drugiej komendzie? A taka, że zamiast ID specjalnej animacji podałem jej nazwę.

A teraz czas na zwykłe animacje. Ja posłużę się przykładem /lez
Najpierw sprawdzamy czy gracz wpisał komendę /lez:

Kod:

if (strcmp(cmdtext,"/lez", true)==0)
{

Następnie uruchamiamy animacje:

Kod:

ApplyAnimation(playerid,"BEACH","LAY_BAC_LOOP",4.1,1,1,1,1,1);

W funkcji włączenia animacji nie interesuje nas nic poza grupą w której znajduje się animacja, moja znajduje się w "BEACH" a także nazwą animacji, "LAY_BAC_LOOP".

Teraz możemy: zakończyć komendę albo poinformować gracza o włączeniu animacji. Ja poinformuję :)

Kod:

SendClientMessage(playerid, COLOR_GREEN, "Animacja włączona");

A teraz zakończenie:

Kod:

return 1;
}

I tyle :) Mam nadzieję, że się przyda ;p

Zabraniam na umieszczanie poradnika na innych serwisach bez mojej zgody.

GotLink.pl