Witam. Napisałem ten poradnik dla tych którzy dopiero uczą się języka PAWN. Wyjaśnię w nim jak dodawać obiekty w skrypcie a jak w mapie. Zaczynam.
Obiekty które chcemy wrzucić do mapki serwera należy wklepać w tym publicku:
public OnGameModeInit() { //Tu obiekty return 1; }
A obiekty które chcemy wrzucić do skryptu należy dać do tego publicka:
public OnFilterScriptInit() { //Tu obiekty return 1; }
Poradnik mały, ale dzięki niemu możemy uniknąć wielu problemów związanych z brakiem obiektów na naszym serwerze.
Teraz powinno być coraz mniej pytań typu "Dla czego nie mam obiektuw na serwie kture znajdują sieł w skrypcie w publicku OnGameModeInit??!!"
PS. Błędy ortograficzne znajdują się w powyższym cytacie umyślnie
Offline
Dobrze ale strasznie ogółowo xD ja napisze krok po kroku:
Krok 1
Wchodzimy w :C:\Program Files\MTA San Andreas\server\mods\deathmatch\resources\nazwa_MAPKI
Mamy ją w rozszerzeniu [.map] zmieniamy je na [.txt] lub [.pwn] i kopiujemy to co jest w tym pliku (nasze obiekty)
Przykładowy obiekt:
<map edf:definitions="editor_main"> <object id="object (freight_SFW33) (1)" doublesided="false" model="9585" interior="0" dimension="0" posX="-3028.1962890625" posY="1625.18359375" posZ="-1.6495628356934" rotX="0" rotY="0" rotZ="0" /> </map>
Krok 2
Wchodzimy na: www.convertffs.com(Konwerter obiektów) wklejamy nasze obiekty z pliku .pwn i naciskamy "Convert"
Krok 3
Mamy kod PAWN np.:
CreateObject(9585,-3028.19628906,1625.18359375,-1.64956284,0.00000000,0.00000000,0.00000000);
Krok 4
Dodajemy przed obiektem to:
#include <a_samp> public OnFilterScriptInit(){ //nasze obiekty return 1; }
Krok 5
Całość powinna wyglądać tak:
#include <a_samp> public OnFilterScriptInit(){ CreateObject(9585,-3028.19628906,1625.18359375,-1.64956284,0.00000000,0.00000000,0.00000000); //dalsze obiekty return 1; }
Offline